top of page

Soms moet je eerst een omweg maken voordat je op het juiste pad komt. 

 

Als zoon van een kunstrecensent, opgegroeid omringd door beeldende kunst,  ging ik naar de Gerrit Rietveld Academie en studeerde af als grafisch vormgever. Na een stage bij een audio-visueel bedrijf was mijn belangstelling voor het medium film gewekt en besloot ik me verder te gaan specialiseren in filmmontage. 

​

Vanaf het begin heb ik een grote liefde gehad voor het monteren van documentaires. Het alledaagse is soms absurder dan je bedenken kan. Er schuilt een grote schoonheid in die niet zelden samen gaat met de ironie van het leven. 

 

Ook in het montageproces maak je vaak een omweg voordat je bij het juiste verhaal komt. En dat is goed. Op die manier verken en doorgrond je het materiaal. 

 

Waarom moet deze film gemaakt worden? 

 

Samen met de regisseur ga ik op zoek naar de noodzaak van de film en zoeken we naar de eigen vorm van de film, naar het dramatische verhaal in het materiaal. Ik luister naar de regisseur, naar de wensen en de drijfveren.

Maar het komt ook voor dat ik, dankzij mijn ruime ervaring, periodes autonoom aan een project werk.

 

In eerste instantie monteerde ik voornamelijk programma's voor de VPRO. Later kwamen daar andere omroepen bij zoals NTR, IKON, HUMAN, KRO, NCRV en AVRO. 

​

Ik monteer zowel voor televisie als bioscoop en heb aan een aantal prijswinnende documentaires gewerkt.

 

Naast documentaires monteer ik ook met groot plezier aan dramaproducties.

bottom of page